Lisää
Tällä sivulla on tarjolla ilmaisia lisäyksiä, korjauksia ja laajennuksia Myrskyn sankareihin. Myös painettuja lisäosia on saatavilla.
Kiipeämissäännöt avaavat uusia mahdollisuuksia parkour-henkiselle toiminnalle.
Lumivartio on uusi talvinen kohtaaminen Ramonin kylän lähellä.
Talven vaellustaulukko mahdollistaa hiihtoseikkailut Sauhumetsässä!
Uusi sijainti Sauhumetsässä seikkaillessa löydettäväksi: Nuotiopaikka!
Uusia eläimiä metsästettäväksi ja vastustajiksi: Susi, hirvi, peura ja karhu! Ja uusi hirviö, Räjähtävä lepakko!
Korjauksia ja lisäyksiä Pelaajan kirjaan (PDF) tai (DOC).
Korjauksia ja lisäyksiä Pelinjohtajan kirjaan (PDF) tai (DOC). Vain pelinjohtajan silmille!
Myrskyn sankarien normaali hahmolomake ladattavaksi ja tulostettavaksi (PDF) ja lisäksi vielä Mikael Jokelan tekemä jatkettu hahmolomake edistyneille hahmoille, joiden kyvyt ja kokemustähdet eivät tietenkään mahdu yhdelle sivulle (PDF).
Pieni lisäkorjaus 11.11.2015:
Pelinjohtajan kirjassa (s. 54) ja Pelaajan kirjassa (s. 35) käytetään kahdesta kilvestä kolmea eri nimeä ja siksi niiden vaikutuksetkin menevät sekaisin.Pitäisi olla:
Rautakilpi, SL +2, minimivoima 12
Suurikilpi, SL +3, minimivoima 14, osumaheitto -2
29,85
Onkohan tuossa Suojaluokassa jokin vika?
Pelaajankirja sivu 15, ketteryys ominaisuuden kuvaus sanoo, että se vaikuttaa hahmon kykyyn väistää. Samoin sivulla 17, suojaluokan kuvauksessa sanotaan suojaluokkaan vaikuttavan haarniskan ja ketteryyden. Kuitenkin hahmokuvauksissa sivut 20-33 suojaluokan arvoksi annetaan numero + äly-bonus. Eikö sen pitäisi kaiken järjen mukaan olla ketteryysbonus?
Pelinjohtajan kirjasta olen yrittänyt tulkita Mortimir Hirsipuun tinkimissääntöjä, enkä ole ihan ymmärtänyt niitä. Kirjan mukaan Mortimir siis puolittaa vaatimansa myyntihinnan tai tuplaa tarjoamansa ostohinnan tietyllä heitto tuloksella, mutta ei kuitenkaan alle taulukon myyntihinnan tai yli ostohinnan. Jos Mortimir pyytää tuotteesta esim. 100 ja pelaaja haluaa maksaakin vaan 25, niin pelaaja heittää noppaa ja hyvällä tuurilla maksaakin vaan 25 vai tarkoittaako hinnan puolittaminen, että hinta ei missään tapauksessa voi olla alle 50?
Entäs ostossa? Jos kirjassa mainittu ostohinta on esim. 50, mutta pelaaja haluaa myydä tuotteen 60, niin Mortimir ei suostu ostoon? Jos pelaaja haluaa myydä tuotteen hintaan 40, niin heitetään noppaa ja tietyllä tuloksella Mortimir ”tuplaa” pelaajan tarjouksen ja ostaa tuotteen enintään 50:llä?
StMikael, hyvä huomio! Suojaluokkaan vaikuttavat siis haarniskat ja äly! Aluksi jokaiselle hahmoluokalle on laskettu suojaluokka, jossa haarniska on jo otettu huomioon. Ketteryyttä taas käytetään mm. erilaisissa väistöön liittyvissä erikoiskyvyissä.
Piude, Mortimirin omat tarjoukset ovat tässä kaupankäynnin lähtökohtina, eli myydessään hän pyytää ensin kahdeksan kertaa luettelon myyntihinnan kokoista summaa ja ostaessaan tarjoaa ensin sadasosaa luettelon ostohinnasta. Sitten on hahmon tinkimistaidoista kiinni, saako hän hinnan lähemmäs luettelohintaa. (Toki moni hahmo voi tyytyä ostamaan kalliimmalla ja myymään halvemmalla, koska he eivät tätä Mortimirin salaista hintalistaa näe.)
Mutta siis jos kirjan luettelon ostohinta on 50 kuparimarkkaa ja pelaajahahmo ehdottomasti vaatii siitä 60 km, niin kauppoja ei synny. Mutta Mortimir aloittaisi tarjoamalla yhtä markkaa, joten tinkimällä on kuitenkin mahdollista saada aika paljon enemmän.
Tossa Mortimir HIrsipuun varusteissa on varmaan tullut virhe. Kun se myy sellaisia aseita ja haarniskoja joista ei kerrota mitään pelaajan kirjan sivulla 34 aseluettelo.esim Mortimir myy rengashupun jota ei lue aseluettelossa mutta sitten kuitenkin aseluetelossa lukee rengaspanssari.
Milloin ilmestyy Myrskyn Sankareiden jatko-osa?
Kysyin tuossa viime ropeconissa hahmojen Vastustus ominaisuuden puuttumisesta hahmolomakkeesta. Oli puhetta, että löytäisin sen tältä sivulta jonkin ajan kuluttua. Olen tekemässä velhoa pelaajieni riesaksi sekä haasteeksi, mutta tuon Vastustuksen puuttuminen rajoittaa hiukan tuota tekemistä. Enkä haluaisi päästäni tuota keksiä jos laitan koeajomme läpi tarinan oheismateriaalini muidenkin kokeiltavaksi niin velhoilla/noidilla ei olisi hirveää skaala eroa muilla pelinjohtajilla ja Myrskynsankareilla.
Pelaajahahmon Vastustus saadaan laskemalla yhteen kaikki ominaisuusbonukset ja vähentämällä summasta 10.
Pelaajan kirjan esimerkkihahmon Kiril Kovakallon ominaisuudet ovat: Voima 16, Ketteryys 13, Kunto 10, Väki 15, Äly 8 ja Vaisto 9. Voima-bonus on siis +5, Ketteryys-bonus on +4, Kunto-bonus +3, Väki-bonus +5, Äly-bonus +2 ja Vaisto-bonus +2. Hänen Vastustuksensa on siis 5+4+3+5+2+2-10=11.
Samalla tavalla laskettuna tyypillisen ritarin Vastustus on 13, velhon 13, eränkävijän 13, sikopaimenen 10, staalon 11, niekan 6 ja aarnin 8.
Hei Mike! Mä buuaan sulle, koska sun vastaukset tulee niin hitaasti tänne. Yli puoli vuotta Tuukan kysymyksestä on jo vähän liikaa. Ota ilmoitukset käyttöön 😉
Latauslinkit eivät toimi.